یزدفردا: دبیر جشنواره زیر سایه خورشید استان کرمان گفت: کاروان‌های زیر سایه خورشید به منظور شرکت در ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۱۰۰ شهرستان، شهر، بخش و روستای استان سفر می‌کنند.

به گزارش یزدفردا: حسن محمدی پور صبح امروز ۱۸ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاروان رضوی برای هفدهمین سال متوالی برای برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» به استان کرمان می‌آیند.

وی افزود: دهه کرامت و ولادت امام رضا علیه السلام فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است.

محمدی پور گفت: جشنواره «زیر سایه خورشید» به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید استان کرمان بیان کرد: این جشنواره در استان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: استان کرمان از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه تا روز ۳۱ اردیبهشت میزبان کاروان رضوی برای برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و مذهبی است.

محمدی پور اظهار کرد: «با شما سربلندیم» شعار برنامه‌های سال جاری است و برنامه‌های امسال با حضور چهار کاروان متشکل از خادمان حرم امام رضا(علیه السلام) برگزار می‌شود. 

وی بیان کرد: این کاروان‌ها به منظور شرکت در ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۱۰۰ شهرستان، شهر بخش و روستای استان سفر می‌کنند.

محمدی پور از برگزاری جشن "زیر سایه خورشید" در شهرستان کرمان خبر داد و گفت: این جشن با حضور کاروان رضوی و کرسی تلاوت قرآن توسط استاد حاج احمد ابوالقاسمی، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، شعرخوانی صابر خراسانی و مولودی‌خوانی حاج سیدمهدی میرداماد بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» استان کرمان با اشاره به اینکه این جشن همراه با برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا (علیه السلام) خواهد بود، افزود: در این جشن به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایز ارزنده‌ای از جمله کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا می‌شود.

محمدی پور در پایان گفت: دیدار با ائمه جمعه، علما و مسئولان استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، دیدار با کارکنان ادارات، دیدار با صنعتگران، دیدار با اصناف و بازاریان، عیادت از جانبازان، بیماران و سالمندان، دیدار با ایتام و کودکان بی سرپرست، غبارروبی مزار شهدا، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در جشن «شکوفه‌های نور» ویژه دختران، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌ها، حضور در مراکز آموزشی نیروهای مسلح، حضور در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های کاروان رضوی در استان کرمان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا